کمپانی بی‌وای‌دی اخیرا از تکنولوژی DM 5.0 رونمایی کرده و از آن زمان تاکنون نیز به معرفی سیستم هیبریدی نسل پنجم خود نیز پرداخته است. یکی از آخرین مدل‌هایی که به این فناوری مجهز می‌شود، مدل BYD Tang DM-I نام دارد. این خودرو اخیرا در تست‌های مختلفی حضور داشته و حالا جزئیات بیشتری توسط منابع رسمی از آن منتشر شده است.

این مدل فیس لیفت با ابعادی برابر با نسل قبلی ساخته شد پس اندازه‌ای برابر با 4870 در 1950 در 1725 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2820 میلی‌متر خواهد داشت. بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده است، با خبر شدیم که وزن این مدل به ۲۱۳۰ کیلوگرم می‌رسد. همچنین چرخ‌ها اندازه ۲۰ اینچی دارند. این خودرو با موتور BYD472ZQB 1.5 T ساخته شده که می‌تواند حداکثر قدرتی برابر با ۱۱۵ کیلووات تولید کند. البته موتور الکتریکی ۲۰۰ کیلووات نیز به عملکرد بهتر خودرو کمک می‌کند. در بخش جلویی یک جلو پنجره با طراحی جالبی به چشم می‌خورد، چراغ‌ها نیز به زیبایی ساخته شده‌اند.

در عقب، چراغ‌های سرتاسری جلب توجه می‌کنند، در زیر آن نیز لوگوی Build Your Dreams در رنگ نقره‌ای طراحی شده که نشانگر زبان طراحی بی‌وای‌دی هستند. از بخش جانبی، زوایای متعددی روی بدنه کار شده است.

باتری‌های لیتیوم آهن فسفات متعلق به کمپانی بی‌وای‌دی FinDreams بوده، البته هیچ اطلاعاتی از میزان ظرفیت باتری منتشر نشده است. مصرف سوخت خودرو نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود 3.8 لیتر برآورد می‌شود. برد ترکیبی ۱۳۵۰ کیلومتر است. بر اساس گزارش‌هایی که در گذشته منتشر شده بودند مشخص شد که مدل ۲۰۲۵ این خودرو با ظاهری متفاوت ساخته می‌شود. همچنین بیشتر بخش‌هایی که از جنس کروم بوده‌اند حالا در رنگ مشکی طراحی شدند.

هم اکنون که مدل ۲۰۲۵ به صورت رسمی رونمایی و جزئیات زیادی از آن منتشر شده است، می‌بینیم که لوگوی Build Your Dreams در این بخش حضور یافته و جای خود را به لوگوی BYD نداده است. در هر صورت در عرضه رسمی امکان دارد که شاهد تغییرات کوچکی در ظاهر خودرو باشیم. انتظار می‌رود که مدل ۲۰۲۵ BYD Tang تا چند ماه دیگر وارد بازار شود. در این گزارش‌ها هیچ اشاره‌ای به سیستم لیدار نشده است اما امیدواریم که کمپانی از این فناوری نیز در فیس لیفت خود استفاده کرده باشد. لطفا نظرات خودتان را درباره این مدل جذاب برای ما در بخش کامنت‌ها بنویسید.

source

توسط namov.ir