جوان آنلاین: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اهمال‌کاری بانک مرکزی در زمینه عدم ابلاغ تسهیلات جدید ساخت مسکن به مردم قابل پذیرش نیست و این نهاد باید به این مبحث ورود جدی داشته باشد. 
بهنام سعیدی، نماینده مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به اهمال‌کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن و از دست رفتن فرصت ساخت و ساز مسکن در کشور گفت: به واقع باید در ابتدا تأکید کنم که داشتن مسکن حق طبیعی هر ایرانی است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم بر این نکته تأکید دارد. 
وی با بیان اینکه ساخت مسکن در کشور باید همه اقشار جامعه را در برگیرد، ادامه داد: ساخت مسکن باید به خصوص در بین اقشار کارگری و روستاییان و قشر کم درآمد شکل گیرد. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر ما به دنبال این هستیم تا قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده را به درستی اجرایی و عملیاتی کنیم باید چند موضوع را مد نظر قرار دهیم. 
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در گرو امنیت شغلی و مسکن است، گفت: یکی از الزامات اصلی قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، تأمین مسکن است. 
وی با بیان اینکه خوشبختانه در ساخت مسکن با مشکل زمین مواجه نیستیم و در کشور به اندازه کافی زمین داریم، ادامه داد: از این رو بانک‌ها نیز در راستای ساخت مسکن مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند و باید عهده‌دار این مسئولیت‌ها باشند و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با این حال متأسفانه در برخی از اوقات مشاهده می‌کنیم که بانک‌ها به رغم تأکید قوانین در زمینه ارائه تسهیلات ساخت مسکن به مردم، اقدامی انجام نداده یا در این بخش مقاومت می‌کنند. 
سعیدی ادامه داد: با این حال نمایندگان مجلس در جلسات متعددی که با رئیس‌جمهور داشتند، مباحث مربوط به حوزه مسکن را مورد بررسی قرار دادند و روی رفع مشکلات آن تأکید داشتند. 
وی با بیان اینکه پیرامون رفع دغدغه‌های مسکن از وزیر راه و شهرسازی برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد، قول گرفتیم، بیان کرد: حتی کارمندان با حقوق و دریافتی کارمندی، به موجب تورم موجود در کشور، قادر به ساخت مسکن برای خود نیستند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه رئیس‌جمهور به موضوع حوزه مسکن توجه جدی داشته باشد، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی باید به قول‌های خود در رابطه با تأمین و ساخت مسکن عمل کند. 
وی تأکید کرد: بنابراین اهمال‌کاری بانک مرکزی در زمینه عدم ارائه تسهیلات ساخت مسکن به مردم قابل پذیرش نیست و این نهاد باید به این مبحث ورود جدی داشته باشد. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی نباید در زمینه اهمال کاری برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسکن به مردم کم کاری کند، ادامه داد: بانک مرکزی باید با بانک‌هایی که قوانین را در زمینه ارائه تسهیلات ساخت مسکن به مردم رعایت نمی‌کنند، به شدت برخورد لازم را  اعمال کند.

source

توسط namov.ir