به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح سد عمارت در انگوت، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با همدلی و تلاش مجاهدانه کار را به پیش بردیم و موفق شدیم تا سد عمارت را با گذشت ۲ دهه آماده تحویل برای روستاییان و بهره‌برداران کنیم.

وی تصریح کرد: ۹ روستا شامل روستاهای محدوده استان اردبیل و آذربایجان شرقی با ساخت این سد به محل جدید انتقال داده شدند تا معاش و زندگی خود را در یک فضای روستایی بهتر و مناسب‌تر ادامه داده و از مزایای سد عمارت بهره‌مند شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: هم برای صنعت، هم شرب و هم کشاورزی تخصیص منابع را از طریق سد عمارت شاهد خواهیم بود تا ساکنان مناطق روستایی و پایاب این سد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

حیدری افزود: امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه در مناطق مختلف استان به همت آب منطقه‌ای اجرایی و عملیاتی شده و تا پایان امسال تحویل مردم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاحیه این پروژه‌ها امروز بوده که شامل سد عمارت با ذخیره ۱۸۲ میلیون متر مکعبی است که مانع از خروج آب از مرزهای استان و بهره‌برداری بهینه از این منابع خواهد شد.

حیدری افتتاح سد عنبران را نیز با ظرفیت یک میلیون متر مکعب یادآور شد و اضافه کرد: پروژه دیگر آبرسانی و ذخیره‌سازی آب در استان شامل سیستم ارتقای کیفی تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل، ایستگاه پمپاژ سربند و مخزن پنج هزار متر مکعبی آبرسانی به مشگین‌شهر است که همزمان با طرح‌های صنعت آب و برق به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیز تا پایان امسال و در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری خواهد رسید تا تحفه‌ای از سوی دولت سیزدهم برای مردم استان اردبیل باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی در بخش کشاورزی تحول خوبی را شاهد بوده و تولید ثروت را در استان به بهترین شکل نظاره‌گر باشیم.

source

توسط namov.ir