نعمان کورتولموش رئیس پارلمان ترکیه گفت: سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند.

وی افزود: هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. 

به گزارش روسیا الیوم، رئیس پارلمان ترکیه ادامه داد: همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند.

رئیس پارلمان ترکیه گفت: غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.

رئیس پارلمان ترکیه در پایان بر لزوم تبدیل آتش بس موقت به آتش بس دائمی تاکید کرد.

پیشتر، وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه از طرح شکایت علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین المللی به اتهام ارتکاب به نسل کشی در غزه خبر دادند.

source

توسط