خرداد 1400: آقای ضامنی (مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور) ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی نهادهای مرتبط درباره بیمه رانندگان تاکسی، خبر داد که علی‌رغم توافق با سازمان تامین اجتماعی در سال 1399 اما بیمه رانندگان جدید تاکسیرانی، همچنان بلاتکلیف و نامشخص است. صحبت‌های آقای ضامنی را می‌توان بصورت زیر خلاصه نمود:

1- در سال 1389، دولت مصوبه‌ای را اجرایی کرد که به موجب آن، 50% حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی، توسط دولت پرداخت شود.

2- از آن زمان به بعد، سازمان‌های مرتبط ازجمله شهرداری و سازمان اصناف، لیست رانندگان فعال در این حوزه را مدام به‌روزسانی کرده و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌دادند.

3- سال 1392 بیمه تامین اجتماعی خبر داد که لیست رانندگان، بیشتر از اعتبار تخصیصی دولت است و لذا امکان به‌روزسانی لیست رانندگان دیگر وجود ندارد.

4- با پیگیری اتحادیه تاکسیرانی، در سال 1398 سازمان تامین اجتماعی، لیست 470 هزارنفری را که حق بیمه یارانه‌ای داشتند را در اختیار اتحادیه گذاشت. بعد از بررسی اتحادیه، مشخص شد که حدود نیمی از این اسامی، در شبکه حمل و نقل عمومی، فعال نبودند. یعنی یا از ابتدا و بصورت اشتباهی وارد سامانه شده‌اند یا اینکه بعد از سال 92 به بعد، از چرخه حمل و نقل عمومی، بیرون رفته‌اند.

5- نهایتا در آبانماه 1399 طبق توافقنامه‌ای که اتحادیه با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرد، قرار شد لیست اولیه‌ای مشمل بر 7 هزار راننده فعال در تاکسیرانی را پذیرش کنند و به همین تعداد نیز، رانندگان غیرفعال را حذف کنند. اما متاسفانه تا خردادماه 1400 چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

آقای ضامنی همچنین گفته درحالی که اعلام آمادگی کردیم تا به صورت برخط، اطلاعات رانندگان فعال در تاکسیرانی را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهیم تا این فرایند دقیق‌تر و سریع‌تر به پیش برود؛ اما سازمان تامین اجتماعی نه تنها سیستم برخط را نپذیرفته بلکه روش دستی که قبلا توافق کرده بود را هم اجرایی نکرده است.


source

توسط